Len nedávno otriasol Slovenskom krach siete OKAY Elektro, ktorá postupne zatvorila všetky svoje predajne. O problémoch so sieťou predajní elektrospotrebičov sme vás ešte v decembri minulého roka informovali v našom článku. Zatiaľ čo zákazníci stále riešia problémy s reklamáciami, české médiá odhalili, že majiteľ spoločnosti Jindřich Životský si ešte pred kolapsom firmy previedol luxusný majetok do iných firiem.
Podľa zistení portálu Seznam Zprávy sa Životský ešte v januári 2024 rozhodol presunúť svoju luxusnú vilu v Brne do súkromného nadačného fondu, kde má stále vplyv ako člen predstavenstva. O pár mesiacov neskôr sa objavili plány na presun lietadla Cessna a niekoľkých luxusných áut – dvoch Mercedesov, Porsche a Rolls-Royce. Tieto vozidlá už nepatria pod Okay Holding, ale novú firmu Prosperity Wave, ktorá síce patrí Životskému, no stojí mimo skupiny OKAY.
Bývalý podnikateľ roka, dnes krachujúci biznismen
Zaujímavosťou je, že pred desiatimi rokmi bol Životský oslavovaný ako podnikateľ roka 2015. Dnes však čelí krachu svojho impéria a podozreniam z prevodu majetku ešte pred jeho pádom.
Majiteľ OKAY aj spoločnosť samotná sa k týmto zisteniam zatiaľ nevyjadrili. No ak by sa preukázalo, že šéf firmy svojím konaním prispel k jej úpadku, súd mu môže nariadiť uhradiť dlhy, na ktoré nepostačuje firemný majetok.
Kým majiteľ firmy zabezpečoval luxusný majetok, bežní zákazníci sa nevedia domôcť základných práv. Reklamácia tovaru je síce samozrejmosťou, no pri OKAY sa stáva frustrujúcim bojom.
Ako sme vás informovali ešte vo februári tohto roka, ľudia sa sťažujú, že nevedia, kde a ako reklamovať tovar, infolinka má obmedzené hodiny, v bývalých predajniach sa informácií nedočkajú a na webe ich hľadajú márne. Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) však tvrdí, že oficiálne neeviduje žiadne podania týkajúce sa reklamácií.
Aj napriek tomu zákon hovorí jasne – predajca musí jasne a zrozumiteľne informovať o možnostiach reklamácie a nesmie zákazníkovi upierať jeho práva.
Zatiaľ čo Jindřich Životský si previedol majetok do iných spoločností, tisíce jeho zákazníkov stále bojujú s tým, čo im po jeho firme zostalo – nefunkčný tovar a žiadne odpovede.