V utorok 3. apríla 2018 nákladné auto okolo 14:00 hod. na Slavkovskej v Kežmarku zrazilo 61-ročného chodca. 38-ročný vodič IVECO DAILY počas cúvania z dvora istej spoločnosti na ulicu narazil stredom zadnej časti nákladného auta do chodca. Ten vychádzal z dvora tej istej spoločnosti a bol chrbtom otočený k vozidlu.
„Pri náraze sa chodec zakliesnil pod zadnú nápravu vozidla a utrpel zranenia nezlučiteľné so životom, ktorým na mieste podľahol. Telo nebohého na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou v NsP Poprad, kde bude vykonaná pitva. Kežmarský vyšetrovateľ obvinil vodiča nákladné auta z prečinu usmrtenia. Stíhaný je na slobode,“ uviedol Daniel Džobanik, hovorca KR PZ v Prešove.
Polícia upozorňuje:
Vodiči nákladných áut, ale aj autobusov by mali byť zvlášť dôslední v dodržiavaní pravidiel cestnej premávky ako aj predvídaví. Ich veľkosť a váha sú faktormi, ktoré majú výrazný vplyv pri kolíznych situáciách. Brzdná dráha je dlhšia, manévrovateľnosť je náročnejšia a potreba priestoru na ceste väčšia. Následky pri nehodách pritom môžu byť až katastrofálne. Či už pri strete s iným vozidlom, prípadne nemotorovým účastníkom cestnej premávky alebo aj len samostatne. Zodpovednosť za seba a iných musí byť na prvom mieste.
Okrem dodržiavania základných povinnosti vodičov, maximálne povolenej rýchlosti, bezpečnej vzdialenosti medzi vozidlami, správneho spôsobu jazdy, ktoré platia pre všetkých vodičov, by vodiči nákladných áut nemali zabúdať na bezpečné upevnenie nákladu a dodržiavanie hmotnostných limitov. Zo základných povinnosti vodičov by mali vodiči nákladných vozidiel a autobusov, vzhľadom na rozmery vozidla, viac myslieť na pribratie potrebného počtu spôsobilých osôb, ak to vyžaduje bezpečnosť cestnej premávky a plne sa venovať vedeniu vozidla.
Spolu s vodičmi autobusov by nemali zabúdať aj na dodržiavanie doby jazdy a odpočinku, technický stav a samozrejme zákaz požívania alkoholických nápojov a iných návykových látok pred a počas jazdy. Aj keď sa to môže niekomu zdať nepravdepodobné, stretli sme sa už aj s prípadmi kedy vodič kamióna s návesom, ale aj vodič autobus s cestujúcimi, jazdili pod vplyvom alkoholu.