Cestujúci vo vlaku Ex 621 v smere z Bratislavy do stanice Poprad-Tatry zažili vo štvrtok 28. novembra veľmi nepodarenú cestu. Vlak mal z hlavného mesta odchod o 14:27 hod., v Poprade mal byť o 18:30 hod. Situácia sa však veľmi skomplikovala, cestujúci sa do konečnej stanice dostali o pár hodín neskôr.
Dôvodom meškania mali byť poruchy rušňov. ZSSK na stránke o mimoriadnych obmedzeniach na trati už pár minút pred plánovaným odchodom informovala o tom, že vlak bude z počiatočnej stanice meškať približne 60 minút.
Skoro tri hodiny po tomto obmedzení uverejnila spoločnosť ďalšiu nešťastnú správu, ktorou bolo, že vlak má zo stanice Bratislava-Rača meškanie 124 minút. Posledné oznámenie o vlaku prišlo o 21:10 hod. večer, kedy mal byť vlak už pár hodín v stanici Poprad-Tatry. To sa však nestalo, zo stanice Štrba bol oznámený predpokladaný čas meškania približne 200 minút.
Čitateľ Braňo sa taktiež nachádzal v tomto nešťastnom vlaku a pre Prešovak.sk uviedol priebeh zdĺhavej cesty. Braňo cestoval z Trnavy, kam mal vlak prísť o 14:59 hod. Najskôr bolo oznámené 45-minútové meškanie, to sa však postupne menilo až na 150 minút. Vlak odišiel z Trnavy o 17:10 hod.
„Každopádne, cesta prebiehala v poriadku, šiesty vozeň bol poloprázdny. Keď sme prišli do Štrby, čakali sme dlhšie, než je zvykom. Po všetkom, čo sa už stalo, som bol celkom nervózny, predpokladal som, že púšťame iný vlak. To sa aj stalo, jeden v našom smere a druhý v protismere,“ opisuje cestu Braňo.
Ďalší cestujúci sa rozhodol zistiť, čo sa deje, a preto kontaktoval dispečing spoločnosti. Pánovi bolo oznámené, že rušeň má poruchu a odporučili mu prestup na Ex 613, ktorý smeroval do Košíc a z Bratislavy odchádzal o 17:27.
„Od tohto momentu sme čakali asi ďalších 15 minút, kým prišiel a ďalších niekoľko desiatok minút, kým sme konečne prišli do Popradu. Dorazili sme asi 21:40 hod.,“ dodáva študent Braňo, ktorý na túto zdĺhavú cestu vlakom len tak skoro nezabudne.
„Vo štvrtok 28. novembra na spojení Ex 621 z Bratislavy do Popradu-Tatier došlo k poruchám troch rušňov, za čo sa cestujúcim ospravedlňujeme. Išlo o mimoriadnu zhodu okolností, ktorá je skutočne veľmi výnimočná,“ uviedol hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Dominik Drevický.
Ako doplnil hovorca, vlaky, podobne ako akékoľvek iné stroje, sú vystavené bežnému opotrebovaniu a nepredvídateľným poruchám, aj keď sa o ne ZSSK pravidelne stará a vykonáva preventívnu údržbu.
„Kolegovia z prevádzky sa vždy snažia tieto situácie operatívne riešiť a urobiť maximum pre to, aby všetkých cestujúcich bezpečne dopravili do cieľa ich cesty,“ doplnil Dominik Drevický.