Sieť predajní Lidl Slovenská republika je dlhodobo známa širokou ponukou potravín od slovenských dodávateľov. Potešujúcou skutočnosťou je, že podiel výrobkov zo Slovenska na pultoch Lidl z roka na rok rastie. Inak tomu nebolo ani v roku 2023, kedy narástla hodnota spolupráce Lidlu so slovenskými dodávateľmi v porovnaní s rokom 2022 o viac ako 70 miliónov EUR.
Z prieskumu agentúry 2muse pre Zväz obchodu vyplýva, že Slováci jednoznačne uprednostňujú nákup potravín so slovenským pôvodom. Uviedlo tak až 76 % respondentov. Popritom však slovenskí spotrebitelia dôverujú aj výrobkom z Nemecka a od našich českých susedov. No a práve produkty z týchto 3 krajín majú najväčší podiel v predajniach Lidl Slovenská republika.
V roku 2023 predstavovali výrobky pôvodom zo Slovenska až 35 % všetkých potravín, ktoré boli dodané pre Lidl Slovenská republika. V porovnaní s rokom 2022 to bol nárast o viac ako 70 miliónov EUR. Celková suma, ktorá poputovala slovenským dodávateľom, činila vyše 506 miliónov EUR.
Dokonca, narástol aj náskok produktov zo Slovenska pred tými nemeckými a českými. Za rok 2023 bol ich podiel na pultoch o 3 % vyšší ako v roku 2022. Skutočnosť, že spolupráca s lokálnymi dodávateľmi napreduje a dovoz zo zahraničia mierne klesá, je potešujúcou pre slovenskú výrobu.
To, v akom rozsahu bude medziročne narastať spolupráca nielen Lidlu, ale aj ďalších predajných reťazcov, so slovenskými firmami, sa bude vo veľkej miere odvíjať od nákupného správania Slovákov. Pokiaľ budú slovenskí spotrebitelia aj naďalej uprednostňovať nákup lokálnych výrobkov, dá sa predpokladať, že podiel domácich potravín na pultoch obchodov bude stále vyšší.
Výrobky slovenského pôvodu si pritom dnes môžete kúpiť za férové ceny. Pravidelne ich nájdete odprezentované aj v akciových letákoch Lidl. Dokonca, niektoré potraviny boli v Lidli pred Veľkou nocou lacnejšie ako obvykle.
Keďže potravinová sebestačnosť našej krajiny je približne 40 %, Slovensko potrebuje dopyt po domácich výrobkoch ako soľ. Väčší záujem o lokálne produkty totiž so sebou prirodzene prináša aj možnosť rastu slovenských firiem. Spoločnosti, ktoré sa venujú mliekarenskej, pekárskej, zeleninovej či inej potravinovej produkcii, tak môžu vďaka stabilným partnerom prosperovať.