FOTO: Kométa, ktorá vyhubila dinosaurov, sa objavila aj nad Prešovom. Vidieť ju môžete aj vy

Kométa Tsuchinshan-ATLAS sa objavila nad Prešovom

Galéria: 9 fotiek
Foto: Facebook/Juraj Sabol

Aj niektorí pozorní Prešovčania mali vzácnu príležitosť pozorovať a odfotiť kométu C/2023 A3, známu ako Tsuchinshan-ATLAS. V niektorých oblastiach im počasie prialo a počas pondelka a utorka bola kométa viditeľná pár minút.

Kométa Tsuchinshan-ATLAS zohrala dôležitú úlohu v histórii Zeme, keďže sa vedci domnievajú, že práve ona mohla spôsobiť vyhynutie dinosaurov pred 66 miliónmi rokov. Dnes je však možné tento vesmírny objekt pozorovať aj voľným okom.

Dávid, ktorý kométu spozoroval nad Prešovom uviedol, že najlepšie viditeľná bola od 18:50 do 19:20 hod. Ďalším používateľom odporúča pozerať smerom na západ, dnes bude kométa už o niečo vyššie. Kométu pozorovala aj Monika vo Finticiach, podľa nej bola nádherná.

Sen si splnil aj používateľ Juraj, ktorý ju tiež videl nad Prešovom. „No, už mám srdce na mieste,“ uviedol pod fotografiou kométy. Marek ju videl úplnou náhodou aj nad Popradom. Niektorí používatelia také šťastie nemali, od Kalvárie ju podľa Daniely vidieť nebolo, nebeské divadlo totiž prerušila oblačnosť.

Podľa dostupných informácií bude kométa viditeľná ešte niekoľko dní, takže tí, ktorí ju zatiaľ nestihli zazrieť, majú stále šancu, ak im to počasie dovolí.  Po 12. októbri sa kométa priblížila na 71 miliónov kilometrov od Zeme, a hoci riziko nárazu je malé, očakáva sa, že bude najjasnejšou kométou za posledných 100 rokov, viditeľnou dokonca voľným okom. Najlepšie podmienky na jej pozorovanie sú na miestach s nízkym svetelným znečistením.

Prispejte nám na kávu

Nech sme bdelí a dokážeme prinášať nezávislé spravodajstvo aj o polnoci.

Prispieť na kávu