V Prešove sa opäť rozprúdila horúca diskusia. Tentoraz ide o otázku, či mesto potrebuje ďalšie nákupné centrá, alebo by sa mali podnikatelia zamerať na niečo iné. Niektorí obyvatelia prichádzajú s návrhom na vybudovanie detských atrakcií v bývalom areáli Solivaru, inšpirovaných rozprávkami. S myšlienkou prišiel jeden z občanov, ktorý navrhuje aj soľné jazero pre loďky.
Napriek kritike našiel návrh aj svojich zástancov. Jeden z diskutujúcich si spomenul na minulý projekt športovísk pre mládež v Solivare, ktorý však zlyhal. „Bolo by super, keby sa dalo vyjsť s deťmi do rozprávkova a trebárs si aj zaplávať v slanej vode. Škoda toho areálu,“ dodal so smútkom.
Ďalší si spomenuli na ambicióznejšie plány bývalého primátora Pavla Hagyariho na soľné kúpele. „Soľné kúpele by boli prospešné pre občanov, unikátne a poriadne by zviditeľnili Prešov.“
Niektorí občania sú však presvedčení, že nové nákupné centrá stále prinášajú peniaze. „Teraz ľudia nadávajú, ako nadávali na Epériu, Novum, Solivariu, a tieto centrá sú stále plné. Niekedy niet kde zaparkovať,” tvrdí jeden z obyvateľov. Podľa neho je konzumná doba nezastaviteľná a ľudia budú vždy utrácať za zbytočnosti.
Niektorí diskutujúci však vyjadrujú nespokojnosť s tým, že nové obchodné centrá slúžia len na ťahanie peňazí z vreciek obyvateľov. „Načo nám sú ďalšie obchodné centrá, aby podnikatelia ťahali eurá z chudobiny, kam aj ja patrím?” vyjadril sa jeden z komentujúcich.
Iní sa však na problém pozerajú pragmaticky. „Každé jedno obchodné centrum znamená biznis a nové pracovné miesta. Nechápem, čo ľudia vlastne chcú. Ak má Kaufland záujem stavať ďalšie centrum, mali by byť ľudia radi, že tu ešte úplne nezakapal pes,“ napísal na záver ďalší obyvateľ, ktorý v nových stavbách vidí príležitosť pre pracovné príležitosti a rozvoj mesta.
Prešovčania zostávajú rozdelení – jedni chcú viac zelene a atrakcií pre deti, druhí obhajujú nové obchodné centrá ako zdroj pracovných miest a rozvoja. Ktorým smerom sa mesto vyberie, je zatiaľ otázkou budúcnosti.