Na čerpacích staniciach sa každý deň zastavia stovky až tisíce zákazníkov. Jedným z nich bol aj Emil, ktorý upozornil na svoju nepríjemnú skúsenosť s prevádzkou čerpacej stanice Shell v Prešove. O nemilej situácii sa rozpísal v príspevku na sociálnej sieti.
V ňom opísal, ako sa kúpou kávy dopustil priestupku. Jeho manželka po natankovaní mala pri pokladni zahlásiť číslo stojanu. Obsluha sa jej opýtala, či bude kupovať ešte niečo, na čo Emilova manželka odpovedala, že si dá kávu.
Keďže nakúpený tovar presahoval hodnotu 50 eur, chceli pri platbe kartou zadať PIN kód. No pokladničný blok vyšiel skôr než ho stihla zadať. Transakciu považovala za ukončenú, zobrala si kávu a odišla z predajne. Onedlho ich však kontaktovala polícia.
Príslušník polície mu oznámil, že nezaplatili za tankovanie, čím sa dopustili priestupku. „Riešil som to osobne, ospravedlnil som sa a šiel som s blokom na políciu. Dopadlo to OK,“ uviedol Emil v príspevku. Ohľadom pochybenia zašiel aj na čerpaciu stanicu.
Zdroj foto: Facebook/Prešov
Tam chcel vedieť, či nedošlo ku chybe aj z ich strany. „Ale to som nemal robiť. Výsledok bol, že sme na vine a máme si kontrolovať účtenku, či je všetko zaplatené. Žiadna ľútosť z ich strany a tak som to riešil mailom pre vedenie,“ vysvetlil Emil.
O pár dní neskôr dostal spätný mail od majiteľa a nájomcu čerpacej stanice, v ktorom sa mu za vzniknutú situáciu ospravedlnili. Ako kompenzáciu im navrhli bezplatné umytie auto na ich autoumyvárke, prípade darček v podobe ich kozmetiky.
Pod príspevkami vznikla diskusia, v ktorej sa ostatní používatelia sociálneho média podelili o svoje skúsenosti. Jaroslava uviedla, že niečo podobné sa stalo jej synovi v Prešove, pričom nenablokované tankovanie si všimol až o 25 kilometrov ďalej.
Vrátil sa preto na čerpaciu stanicu, aby doplatil rozdiel. Obsluha prevádzky mala na neho kričať, aby si išiel vybrať peniaze z bankomatu, pretože kartou to už zaplatiť nemohol. Po mesiaci ho predvolali na políciu, aby podpísal priestupok.
Jeden používateľ dokonca na čerpacích staniciach platí dvakrát. „Prvýkrát tankovanie a druhýkrát, ak niečo chcem. Bavím sa zakaždým na výraze tvare obsluhy, ale to patrí k tomu,“ vysvetlil a dodal, že to robí, aby sa vyhol podobne nepríjemnej situácií.
Množstvo diskutujúcich uviedlo, že si zakaždým treba skontrolovať pokladničný blok. Niektorí si však myslia, že by to isté malo platiť aj pre obsluhu predajní.
Zamestnankyňa čerpacej stanice Klaudia vysvetlila, že ako zamestnanci nemajú inú možnosť než volať políciu. „Bohužiaľ, podľa vnútorného poriadku sa to berie buď ako útek alebo nepozornosť obsluhy a musí sa zavolať polícia,“ vysvetlila.