Vedenie aj majiteľ nemocnice vo Vranove nad Topľou má čo vysvetľovať. Vodu rozvírili vášnivé diskusie o prístupe lekára v tomto objekte. Rodičia len 13-ročného pacienta zažili podľa vlastných slov na urgentnom príjme peklo. Odmietanie ošetrenia ich syna bolo pritom len špičkou ľadovca. Lekár mal celú situáciu okoreniť štipľavým slovníkom smerom k jeho otcovi.
So svojou skúsenosťou sa podelila prispievateľka vo facebookovej skupine, ktorá v nemocnici zažila trpké chvíle. „Chcela by som upozorniť na správanie pána doktora, ktorého meno bohužiaľ zatiaľ neviem, ale slúžil pondelok (3. júna, pozn. red.) na urgentnom príjme chirurgickej ambulancie vo Vranove,“ otvorila diskusiu. Pokračovala s tým, že jej len 13-ročného syna mali vyhodiť s ambulancie s tým, že ho neošetria. Ako neskôr priblížila, na urgentný príjem sa so svojím synom mali dostaviť s poranením hlavy.
Dôvodom mala byť výmena názorov medzi lekárom a otcom zraneného chlapca. Podľa ženy, ktorá prípad zverejnila mal byť dôvod ten, „že sa jeho otec spýtal, čo si to dovoľuje“. Takto reagoval na to, keď mu lekár údajne povedal: „Drž už hubu!“. Podľa jej slov sa mal lekár následne smiať ako nepríčetný. „Povedal, aby ‘nebrechal’ a odišiel, že on ho neošetrí a basta. Hore na oddelení slúžiaci lekár operoval a tak sme viac ako 3 hodiny čakali za ošetrením po úraze hlavy,“ dodala matka mladého pacienta.
„Môže mi niekto vysvetliť odkedy si lekár na urgente vyberá koho ošetrí a koho nie? Prosím vás ľudia, čo je toto za prístup? Kde je vedenie nemocnice? Čo si to už dovoľujú lekári k pacientom?“ pýta sa na záver.
Ako uviedla PR špecialistka Penta Hospitals Bianka Krejčíová, vzniknutá situácia ich mrzí. Hovorí, že došlo k nedorozumeniu, pričom ich pohľad na celú situáciu sa od výpovede pacienta značne odlišuje. „Maloletý pacient prišiel na urgentný príjem v sprievode otca. Doprovod pacienta, ako aj samotný pacient, sa už pri prvom kontakte so zdravotníkom správali agresívne a bránili službukonajúcemu lekárovi vo vstupe do ambulancie,“ vysvetlila pre nás Krejčíová. Dodáva, že lekárom boli upozornení, aby sa upokojili a počkali na ošetrenie podľa riadneho poradia.
„V čakárni boli totiž okrem uvedeného pacienta a príbuzného aj ďalší pacienti. Na základe toho pacient s doprovodom odišli z čakárne urgentného príjmu priamo na chirurgické oddelenie, kde bol maloletý pacient ošetrený iným službukonajúcim chirurgom oddelenia,“ dodáva s tým, že otec pacienta medzičasom privolal príslušníkov policajného zboru. Tí po svojom príjazde realizovali dychovú skúšku u lekára, jej výsledok bol negatívny.
„Celá vzniknutá situácia nás mrzí. V takýchto prípadoch je znova potrebné si uvedomiť, že na urgentnom príjme funguje triážny systém, čo znamená, že každý jeden pacient je okrem poradia ošetrený na základe naliehavosti zdravotného stavu. Agresivita zo strany pacientov a ich príbuzných je na pôde akejkoľvek nemocnice neprijateľná a navyše, celý priebeh ošetrovania pacientov len spomalí,“ uzavrela PR špecialistka Penta Hospitals.