V prieskume spokojnosti opäť hodnotili poistenci Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP) stav slovenských nemocníc. Oproti minulému roku si zdravotnícke zariadenia mierne polepšili. Zatiaľ, čo v roku 2022 dosiahli priemernú známku 1,54, v roku 2023 získali priemernú známku 1,50. Informovala o tom štátna poisťovňa.
Pacienti ocenili najmä poskytnutú zdravotnú starostlivosť, ale aj prístup lekárov a sestier. Naopak, strava a ubytovanie ich neohúrili. Najspokojnejší boli s nemocnicami v Žilinskom kraji, najmenej spokojní boli so zariadeniami v Trnavskom kraji. Do prieskumu sa zapojilo 12 141 hospitalizovaných pacientov.
Poistenci hodnotili aj päť typov ústavných zdravotníckych zariadení. Najlepšie dopadli onkologické ústavy, najhoršie štátne univerzitné a fakultné nemocnice. Najviac si polepšila Detská fakultná nemocnica s poliklinikou v Banskej Bystrici, ktorá medziročne zlepšila svoju známku z 2,08 na 1,54.
Najlepšou štátnou univerzitnou a fakultnou nemocnicou je Ústredná vojenská nemocnica v Ružomberku. Druhá skončila Univerzitná nemocnica v Martine a prvú trojicu uzatvára Fakultná nemocnica s poliklinikou J. A. Reimana v Prešove. Zo všeobecných nemocníc sú poistenci najspokojnejší s Nemocnicou Bory v Bratislave, ale aj s Nemocnicou AGEL Košice-Šaca a Nemocnicou svätého Michala v Bratislave spolu so Železničným zdravotníctvom v Košiciach.
Zo špecializovaných zdravotníckych zariadení sa najlepšie umiestnili Kardiocentrum AGEL v Košiciach–Šaci, Mammacentrum sv. Agáty v Banskej Bystrici a Národný endokrinologický a diabetologický ústav v Ľubochni.
Medzi najlepšie špecializované ústavy srdcovo-cievnych chorôb patria Národný ústav srdcových a cievnych chorôb v Bratislave, Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb v Košiciach a Stredoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb v Banskej Bystrici. Z onkologických ústavov hodnotili poistenci najlepšie Onkologický ústav sv. Alžbety v Bratislave, Národný onkologický ústav v Bratislave a Východoslovenský onkologický ústav v Košiciach.
„VšZP bude o výsledkoch prieskumu spokojnosti informovať zmluvných poskytovateľov s cieľom využiť ich na dosiahnutie pozitívnej zmeny v tých oblastiach, ktoré poistenci vnímajú ako najslabšie,“ uviedol generálny riaditeľ poisťovne Michal Ďuriš.